Garantie en klachten

Garantie

Naast de standaard fabrieksgarantie zit er op al onze producten een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Op de door WimWood geleverde artikelen wordt een garantie gegeven conform de door de fabrikant afgegeven garantie dan wel een garantie voor de looptijd van minimaal 1 jaar (indien de garantie langer is wordt dit per product aangegeven). Onze en de fabrieksgarantie doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie waar de consument recht op heeft. 

De juiste verwerking van tuinhout voorkomt vroegtijdige problemen. Bij twijfel dient u zelf een bouwkundig en/of montage expert in te schakelen.
Het advies is om tuinhout na de levering zo snel mogelijk, of het liefst meteen te verwerken. Bij opslag waarbij het hout wordt blootgesteld aan zon, regen of luchtvochtigheids verschillen, bestaat er kans op (extreme) werking van het hout, denk daarbij aan het kromtrekken van het product.

Om de garantie te behouden dient u bij uw projecten (zoals overkappingen, buitenverblijven, pergola’s en bergingsmodules uitsluitend materialen van WimWood te gebruiken.

Uw garantie vervalt indien u artikelen toepast op een wijze waarvoor deze niet bedoeld zijn en bij normale slijtage (vergrijzing van hout door UV straling, of slijtage van vlonderplanken)

Onze artikelen zijn bedoeld voor de particuliere markt en niet voor industriële toepassingen.

U kunt geen beroep doen op de garantie wanneer de schade is ontstaan als gevolg van oneigenlijk gebruik, onjuiste montage of wanneer zonder toestemming van ons het product bewerkt is voor een andere toepassing.

U bent ook ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor berekeningen omtrent draagconstructies. Schade als gevolg van verzakking (ook na langere tijd) door onjuiste of geen fundering toe te passen valt ten alle tijden niet onder de garantie.
Als u twijfels heeft over de bodemgesteldheid op de plaatsingslocatie, adviseren we u een grondsondering te laten uitvoeren.

Wij adviseren daarom te allen tijde een bodemspecialist of uw gemeente te raadplegen voordat u gaat beginnen aan het project. Ook het oxideren van ijzerwaren valt buiten de garantie. Tevens valt weer schade, waaronder ook stormschade valt, buiten de garantie.

De garantietermijn gaat in op de dag van aankoop. Bewaar daarom altijd de factuur. Eventuele bijkomende kosten of kosten voor montage of demontage worden niet door WimWood vergoed.

Geleverde producten kunnen natuurproducten betreffen. Deze natuurproducten zijn onderhevig aan weersinvloeden en kunnen daardoor onder andere scheuren, barsten, kwasten en verkleuringen vertonen.

De specificaties voor afwijkingen die buiten de garantietermijn vallen staan hieronder:

Het door WimWood geleverde hout is een natuurproduct dat kan krimpen, scheuren, vervormden, verkleuren of uitzetten. Door weersinvloeden regen, vocht en zon kan hout verkleurd zijn en/of niet geheel recht. Douglashout valt in duurzaamheidsklasse 3, dit betekend dat een levensduur van 10 tot 15 jaar gehaald kan worden. Hierop kan geen garantie worden gegeven
Geringe afwijkingen ten aanzien van opgegeven maten en kleuren gelden niet als tekortkomingen
Eventueel getoonde voorbeelden, modellen of klanten foto’s dienen slechts om een indruk te geven van de materiaalsoorten en kwaliteit en kunnen niet als monster worden aangemerkt.
Afwijkingen in het hout in breedte, hoogte en ligt maten tot 1cm worden door WimWood als standaard afwijking beschouwt.


Klachten

Bij WimWood maken we u als klant graag blij en gelukkig met een mooi bouwwerk, waar u zonder zorgen besteld, geleverd krijgt, opbouwt en jarenlang geniet. Wij staan voor de kwaliteit van ons hout en toebehoren, alsmede voor het ontwerp van onze eigen bouwwerken. Logischerwijs doen wij ons best om onze producten in perfecte staat aan u te leveren. Toch komt het helaas wel eens voor dat er onderdelen van een bestelling beschadigd raken tijdens het transport naar u, of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op vervanging. Zodra dit het geval is, handelen we ook snel, zodat u weinig tot geen tijd verliest in uw persoonlijke (opbouw) planning.
Bij klachten kunt u ons bereiken door te mailen naar info@wimwood.nl, of gebruik het formulier onderaan deze pagina..

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Meldt alstublieft zo snel mogelijk na ontvangst!

Klachtenformulier

    Voor een betere beoordeling kunt u foto's bijgevoegen